En vis alumn sade en gång:

"Eschew obfuscation, espouse elucidation"

Får bli veckans motto, eller kanske bara något att i allmänhet försöka ha i minnet när man formulerar sin uppsats. Visdomsord från erfarna alumner kan vara värda att ta till sig.

Motsatsen påminner mig om när jag gick i ettan och några av oss tävlade i vem som kunde få till det mest akademiska språket i våra första inlämningsuppgifter (moget nog kallat "ordbajstävligen"). Detta ordbajsande mättes i antal tecken per ord. Jag tyckte att jag var duktig, men det visade sig till slut att jag inte hade en chans mot min labbpartner som aktivt satt och filtrerade bort prepositioner för att få sina snittord längre.

Såhär i efterhand har jag lite svårt att förstå att vi ens fick godkänt på uppgiften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0