Stoppord

Skribenten lyssnar med ett halvt öra på följande:

Tornet: Vad gör du för nåt, Fotografen?
Fotografen: Jag gör en stoppordlista. Jag försöker komma på vilka ord på Wikipedia som förekommer ofta så att jag kan filtrera bort dem och slippa brus.

Skribenten, som hört "stopp-ordlista" istället för "stoppord-lista", börjar lyssna med två öron.

Skribenten: Vad sa du att du gjorde?
Fotografen: Jag gör en stoppordlista. Ja, inte såna stoppord du tänker på.

Skribenten funderar på om det ligger något dolt budskap i vad Fotografen just sagt. Kommer på vilket det är. Kommer inte på något svar.

Fotografen: Erkänn det var åtminstone lite kul.
Skribenten: Jo, men jag är mest nöjd över att jag fattade skämtet.
Tronet: Ja, jag med. Hade det varit för ett halvår sen hade jag inte gjort det.

Och vi som trodde Tornet tillbringat det senaste halvåret med att skriva uppsats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0