Stubbe på längden och tvären och i magen

Idag blev det räkstubbe till lunch. Koftan - dagens hjälte - kom lagom till uppsatsterapin med en leverans om tre. Baddaren (f.d. Tjänstemannen) hade då ägnat halva förmiddagen åt att säga till alla som eventuellt kom i kontakt med Koftan, att de skulle säga att han också skulle ha en bit. Detta trots att idén från början var hans. Hade det inte varit för att en andra X-kromosom saknades, hade jag trott att han hade gravidcravings.

Jag ägnade själv halva förmiddagen åt att sukta efter majonäs och när det väl var framdukat på bordet slök jag min halva av stubben på rekordtid. Resultatet blev att det nu känns som om en igelkott hade exploderat i magsäcken på mig.

Medan jag nu sitter här och försöker ta mig ur räkkoman och Curie uppdaterar sin blogg, far Tornet och Koftan runt som galningar och städar i masterrummet. De konstaterar att whiteboardtavlan, liksom våra fettöverfyllda magar, skulle må bra av en omgång sprit. T.G.I.F.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0