God Hjul

Ibland uppfinner folk hjulet igen. Dessa personer brukar då av bättre vetande (mot bättre vetande) hånas för detta. Jag undrar om jag kommer bli hånad för min uppsats.

Satt helt fridfullt (med en viss dos prestationsångest) och skrev på inledningen. Utgick en del från handboken man använder vid risk- och olycksanalys inom vården. Det flöt på bra. Jag visste att deras metod är mer komplext linjär, medan jag själv satsar på systemiskt. Tyckte att bara det gjorde det motiverat att utföra min studie. Till min stora fasa upptäcker jag då på sid 43 ett processträd så påminner väldigt mycket om det jag själv gjort och på sidan efter dessutom en mycket snyggare och mer ordentlig tabell över upptäckta risker än min.

Här har man suttit och trott att man har gjort något unikt, ett nytt sätt att göra riskanalys på, och så visar det sig att jag har gjort precis samma sak som dem, fast lite sämre.

Om det är något mer bakslag som hade tänkt dyka upp kring den här uppsatsen så kan väl det vänta till efter det att jag har fått betyget inrapporterat, ok? Jag tyckte det räckte med att tvingas sitta och skriva i Open Office.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0