Men jag är inte bitter

När man ska logga in på bloggen möts man alltid - helt ofrivilligt och oprovocerat - av en massa tips på bloggar som redaktionen tycker att man ska ta del av. 90% av dessa bloggar skrivs av tjejer med en osund förkärlek för fula skor och för att fota sig själv i spegeln, men ändå inte synas, eftersom blixten reflekteras över tre fjärdedelar av bilden. Övriga utrymmet fylls upp av horribla klädkombinationer som de skulle vilja ha på sig i sommar, kommentarer om att de nu uppdaterat sin header - igen - samt banala citat som riktar sig till någon missförstående kärlek.

Och dessa bloggar kallas alltid för "inspirerande". Det är "vardagsinspiration", "modeinspiration", "vad-du-ska-äta-för-müsli-till-frukost-inspiration", och allt man kan komma på däremellan som totalt saknar all form av inspirerande element.

Men jag vill inte ha nån j***a inspiration! Jag vill ha sympati och en färdigskriven uppsats, nu på en gång och helst även återsänd från handledaren med kommentaren "godkänd för framläggning" stämplad över hela framsidan! Men en sån får man inte genom att sitta och vänta på att inspirationen ska komma flödandes mot en, eller levererad via blogg.se:s hemsida. Jag sitter just nu med analysen för tredje eller fjärde veckan på raken och det ligger 0% inspiration och 100% blod, svett och hjärnsubstans bakom de hittills 20 sidorna som jag har knåpat ihop.

Så sluta fjanta runt med eran fejkinspiration och gör nåt vettigt istället. Typ ta en examen. Man får ingen inspiration, men väldigt mycket vardag - precis som i era bloggar.



Som ni förstår så kommer jag vara gladast av alla på kvällen efter framläggningen. 90% av min vakna fritid (i nuläget ungefär 10 minuter varje dag) går åt till att knåpa ihop formuleringen för mitt tack i förordet. Än finns det plats där även för dig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kom igen, you can do it! Snaart är det sommar och du är färdig och livet leker!

2011-05-12 @ 15:22:30
Postat av: Thomas

Är tacket i förordet så himla viktigt då att du behöver ha det klart innan framläggning? Är väl alltid nåt som ska ändras på efter framläggning. Uppsatsen kommer ju inte bära eller brista pga av den :)



Iofs la du bara 10 min per dag på den, men det känns ändå som att du kämpar med den.

2011-05-12 @ 15:35:04
Postat av: Skribenten

Nej förordet är inte alls särskilt viktigt i förhållande till resten av uppsatsen. Det var mest en kommentar jag skrev för att visa att även när jag är ledig tänker jag på uppsatsen. Att det är just förordet är också kopplat till att jag ser fram emot att bli klar så mycket att jag redan nu försöker komma på vilka jag ska hylla för all peppning jag fått.

2011-05-12 @ 15:54:41
Postat av: Prytz

Kommer ihåg en anekdot från två vänner som var på en flygplats i arla morgonstund. Trötta, vresiga, och hungriga stegar de in på närmsta Pressbyrån-liknande butik för att införskaffa sig frukost. De granskar utbudet av drickyoughurt, vilket under denna tidsperiod föll under någon slags marknadsföringskampanj där alla smakkombinationer fick poetiska namn som "Glädje", "Kärlek" och liknande. Efter någon minuts frustrerande rotande bland dessa drickbara poesi-youghurtar vreser den ena ur sig "kärlek...kärlek...jag vill inte ha någon jävla kärlek, jag vill ha banan!"



Av någon anledning så kom jag att tänka på den anekdoten efter att ha läst ditt inlägg. :)

2011-05-12 @ 19:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0