Synapsglapp

Masterrummet är i upplösning. Drabbade av totalt fokus har folk spridit ut sig över sina tillfälliga kontor, kammare och bibliotek. Gemenskapen hålls dock igång via gmailchatten där ämnen såsom "Jag får ut rätt värde på statistiken, men vet inte vad jag får ut", "Ska vi opponera på varandra" och "Jag har en exjobbskollega som totalt missade kursen i 'sociala spelregler - hur man inte går sin omgivning på nerverna', vad ska jag göra?".

I väntan på att de tillfälligt utmattade synapserna ska börja bete sig vettigt igen - och på att majvädret ska sluta bete sig som april - ägnas dagarna åt ett mekaniskt klippande och klistrande i analysen. Bedjande tankar skickas ut till någon högre makt om att kategoriseringen man gjort inte ska vara totalt tagen ur luften.

Skribenten bävar, sitt namn till trots, inför den dagen då det inte går att klippa mer i dokumenten, utan egen text måste börja produceras. Den dagen kommer imorgon. Kanske lika bra att ta kvällen ledigt så hjärnan är med på noterna då. Alternativt ringa hyresvärden och be dem se över ventilationen i sovrummet. Det är svårt att jobba i syrefattig miljö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0