<3 Sjukvården

Ibland blir man nästan tårögd när man har att göra med sjukvården. Denna gång av glädje.

Efter månader av vånda över att inte få till några observationstillfällen ramlade helt plötsligt erbjudandena över mig. Den avdelning som jag haft kontakt med länge, men av olika anledningar inte fått komma och hälsa på än, hade äntligen tid att ta emot igår och jag var där och presenterade mig. Hon jag träffade var så positiv till studien som man bara kunnat önska sig och det verkar nu vara klart att jag får komma dit.

Så i måndags hörde även en avdelning jag tappat hoppet om av sig och sa i princip att "Visst får du komma. När passar det bäst?". Eftersom jag gjort om upplägget för studien i brist på ställen att studera visste jag inte om jag behövde komma dit mer. Frågade om det gick att hålla det hela öppet en månad till, tills jag visste mer. Svaret löd "Det går bra."

Så nästa gång du träffar på en surgök och behöver muntras upp. Bryt ett ben eller nåt så du får komma till sjukhuset. Det är där alla trevliga människor jobbar.

Tycker du förresten att ett brutet ben inte är tillräckligt så behöver Curie fortfarande lite fler traumafall. Skriv en kommentar, så ordnar vi resten.


Kommentarer
Postat av: Curie

Jag håller med om att de FLESTA inom sjukvården är helt fantastiska, men sen finns det riktiga bottennapp också. Som en kirurg som jag hade fått kontaktuppgifter till av en sjuksköterska på samma avdelning, och som ideligen avbröt mig med aggressiva frågor som "vem är du?" "vad vill du?" när jag försökte presentera mig och sedan sa "ring mig om en vecka, så kan vi prata då". En VECKA? but why?

2011-03-04 @ 09:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0